26. juni 2017

Stillingsopslag: Studentermedarbejdere til forskningsprojekter på NFI

Stillingsopslag

Vi søger 3-4 dygtige studerende med interesse for nordisk filologi og digital humaniora.

Som studentermedarbejder ved forskningsprojektet Skrift og tekst i tid og rum skal du hjælpe med en eller flere af følgende opgaver:

• transskription af nordiske tekster fra middelalderen, fortrinsvis skrevet på latin og dansk
  • opmærkning (annotation) af forskellige forhold i teksterne, herunder sproglige data (lemmatisering og morfosyntaktisk annotation) og GIS-behandling af lokaliteter og personers tilhørsforhold i de overleverede tekster

Som studentermedarbejder ved udgivelsesprojekter i Den Arnamagnæanske Samling skal du hjælpe med følgende opgaver:

• transskription og mærkning af nordiske tekster fra middelalderen, fortrinsvis skrevet på norrønt
  • redaktionelt arbejde, som fx korrekturlæsning og udarbejdelse af registre
  • arbejde med digital katalogisering af kulturarv, bl.a. kontrol og upload af håndskriftbilleder til handrit.org og
  • XML-redigering af håndskriftbeskrivelser

Om dig

• du læser et humanistisk sprog-/tekstfag eller historisk fag på tredje år eller senere
  • interesserer dig for filologi og it og har lyst til at arbejde med nordiske tekster og håndskrifter fra middelalderen
  • har kendskab til ældre nordiske sprog og/eller latin
  • arbejder selvstændigt og struktureret
  • er nøjagtig og omhyggelig

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingerne er tidsbegrænsede i 1-2 år. Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 8-15 timer.

Ansættelse og aflønning sker efter i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og HK Stat. Minimumstimelønnen er kr.119,32. Du vil blive lønplaceret på baggrund af tidligere ansættelser.

Stillingerne ønskes besat 15. august 2017 eller snarest muligt herefter.

Yderligere oplysninger

Hvis du har spørgsmål til stillingerne, kan du kontakte Alex Speed Kjeldsen, Anne Mette Hansen eller Peder Gammeltoft.

Ansøgningen

Send ansøgning og cv samt dokumentation for uddannelse og eventuelle anbefalinger senest 1. august 2017 til Anne Mette Hansen: amh@hum.ku.dk.

Vi opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Ansøgningsfrist: 1. august 2017
Ansættelsesdato: 15. august 2017